Vi får mennesker til at samarbejde . Vi skaber stressfri arbejdsplads fri for frygt. Vi laver personlig kompetenceudvikling.
Sand Trivels Agent (STA), er et udviklingsforløb, som er skabt med det formål at sikre trivsel på arbejdspladsen eller i organisationen.
Vi laver test (JTI type indikator) der giver overblik over forskelle og ligheder i et team - målet er: gør forskelle til fordele.
Vi tror på, at skabelse af tryghed er nøgleord for det gode samarbejde – og her er det for ledelsen vigtigt at se samspillet lidt udefra – når vi i Sandberg Ledelse & Udvikling kommer på banen, er vi neutrale og kan
netop derfor lettere komme ind bagved.
Vores mål er, at vi ved hjælp af den indsigt, vi opnår ved gennem spørgsmål inden en kursusdag og/eller via besøg i naturen sammen med islandske heste, kan bidrage til at lederen får endnu mere succes.
En af de gevinster, der er ved vores forløb er, at med øget trivsel, bedre samspil og trygge rammer, så vil sygefraværet automatisk falde – og det viser sig på bundlinjen.
Vi arbejder med den enkeltes værdier, tanker om sig selv og om hvordan man tackler pressede situationer:
Mine tanker fortæller noget om mig,
Mine tanker om dig, siger intet om dig, tanker skabes i mit sind.
Når jeg oplever et pres, handler det nogle gange mere om de krav, jeg har til mig selv end det handler om de faktiske forventninger arbejdspladsen har til mig.
Vi satser på en blivende læring, hvor den enkelte
oplever sig selv som ressourcestærk og med gode faglige kompetencer.
Her kan vi som metode benytte islandske heste – vi går ind på marken med hestene, enten vælger hesten dig eller du vælger hesten. hesten kender ikke forskel på leder og medarbejder, så hele det samspil, der opstår
nu, kan give god pejling af, hvordan samspillet er i hverdagen. Vi taler om de situationer, der opstår, både med det enkelte menneske og med gruppen som helhed.
Vi gør også brug af internetspørgsmål, som
skal besvares inden kursusdag – således at eventuelle udfordringer er drøftet med ledelsen inden dagen, og hvordan disse udfordringer skal italesættes. eks: er der en “brokkekultur på arbejdspladsen? Har vi
respekt nok for hinanden? Er vi gode nok til at anerkende hinanden? etc – udfordringer kan være meget forskellige fra arbejdsplads til arbejdsplads.
Super skøn dag, der har givet stof til eftertanke." "Tænk at kunne få lov til at øve sig på eget kropssprog - hesten har været et spejl"
"Jeg har på hestedagen lært, at jeg i dagligdagen skal være mere tydelig i min kommunikation - hvad jeg giver, er hvad jeg får tilbage"
"Jeg kan spejle mig i, hvad jeg/vi gjorde i dag i forhold til situationer i dagligdagen
Som øverste leder, er man jo ikke helt tæt på alle, derfor er det godt, at have nogle
kontaktpersoner, der bringer evt. mangel på trivsel videre op i systemet
Det er første gang, at jeg har
fået noget ud af et kursus, en rigtig god dag, jeg har fået noget at tænke på, mange gode redskaber
Ejer af Sandberg Ledelse & Udvikling
Jeg har 26 års ledelseserfaring, heraf 18 år som chef for 650-2000 medarbejdere. Jeg er uddannet sygeplejerske med diplomuddannelse i ledelse og har taget en akademisk overbygning som Master i offentlig Administration ( MPA) fra Copenhagen Business School.
Ejer af Sandgaarden
Jeg har haft med heste at gøre hele mit liv og har været selvstændig og udelukkende arbejdet med heste og mennesker i nu ca. 6 år. Er uddannet socialpædagog, rideterapeut og c-træner. Jeg har på Sandgården 45 islandske
heste.
Kandidatstuderende i pædagogik og arbejdslivsstudier på Roskilde Universitet.
Med en baggrund som lærer, har jeg erfaring med klasseledelse, teamsamarbejde, konflikthåndtering, planlægning og er ikke mindst vant til, at have mange bolde i luften. Jeg har arbejdet 11 år i folkeskolen.
Jeg er nu kandidatstuderende i pædagogik og arbejdslivsstudier på Roskilde Universitet.
Jeg har en baggrund som lærer, hvor jeg har erfaring med klasseledelse, teamsamarbejde, konflikthåndtering og planlægning, hvor jeg løbende har haft forskellige arbejdsroller.
Derudover er jeg uddannet læringsvejleder i Allerød kommune.
Jeg har arbejdet 5 år i folkeskolen.